Letar du på rätt ställe?

30 december 2020





I konsumtionssamhället blir konsumtion förslaget till lösning på alla problem. Som den här kampanjen från 2001 tänkvärt visar.

Förförande reklam kopplar konsumtion till gemenskap och glädje. Men genom att lägga pengar på saker vi inte behöver så förlorar vi tid för att bygga just gemenskap och glädje.

Hur vi istället bäst hanterar problem med känslor finns det förstås olika tankar om, men hur många psykologer brukar rekommendera överkonsumtion?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: