Ägd

4 februari 2017

reklam-no%cc%88j-dig-inte
Reklamen kräver att vi inte blir nöjda. Men trots denna dagliga propaganda verkar det mer vara konsumtionssamhället i sig som allt fler inte är nöjda med.

Det är tänkvärt att över 200 000 svenskar betalade dyrt för att lyssna på klassisk kritik mot konsumtionssamhället i succéshowen Ägd. Nu tillgänglig för alla här.

Med budskap som:
– För varje ny sak ni köper, så sjunker era andra ägodelar i värde.
– Svenska barn har 26 gosedjur, men är ändå inte trygga.
– Vi lever som om vi hade tre jordklot till. 

Våra budskap har en väldig potential som börjat blomstra de senaste åren – och med denna kombination av välformulerad humor och kändisar som inte är kända som politiker eller lobbyister får budskapet de kanske bästa vingarna.

Vill du ha mer? Lyssna här och här, eller läs här.

Annonser

One Response to “Ägd”


  1. En får hoppas att skrattspegeln blir en trampolin till verkliga beteendeförändringar. I sämsta fall leder dock flabben inte djupare än till en kort stunds förströelse utifrån sakernas tillstånd. Ja, skratten kan tyvärr vara en del av en ibland till intet förpliktigande så kallad medvetenhet. En kan ju vara hur medveten och rätt tänkande och skrattande som helat utan att faktiskt förändra något i sak. Men med det inte sagt att humor inte kan vara ett verktyg för förändring.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: