Köpfria söndagar?

10 oktober 2012

En ny riksdagsmotion föreslår lagstiftade köpfria söndagar i Sverige, med undantag av jourbutiker, apotek och liknande. Ungefär som i Tyskland och Norge alltså.

Media om förslaget: Expr, DO, Metro, Norge, Schlaug, Market, DI, SR

One Response to “Köpfria söndagar?”

  1. Ullrika Says:

    Det här låter fantastiskt klokt! Både min man och jag jobbar inom handels (jag på ett stort företag, min man en liten familjeägd butik) och jag tycker det är helt galet att ha söndagsöppet. För sällanköp?! Matvaror, bensin, apotek etc: gärna sju dagar per vecka men… inte fasen behöver Kvantum ha öppet 7-23 en söndag?!

    En idé jag helt seriöst tycker ska tas i beaktande är att OM butikerna absolut ”måste” ha öppet på söndagar, förkorta dagen en dag i veckan istället? Men det är kanske inte i linje med er idé för att helt minska konsumtionen🙂


Kommentera

