Sex frågor att ställa sig inför inköp

22 februari 2011

1. Hur ofta kommer jag att använda den här prylen?

2. Kan jag uppnå lika stort välbefinnande på annat sätt?

3. Var ska jag förvara prylen, orkar jag sköta om och återvinna den?

4. Finns prylen begagnad, kan jag låna, hyra eller samäga med någon?

5. Finns prylen i en mer hållbar och miljöanpassad variant, lokalproducerad eller fair trade?

6. Kan jag vänta några dagar och se om jag fortfarande bedömer att jag behöver prylen?

One Response to “Sex frågor att ställa sig inför inköp”


  1. […] Tipsa gärna om våra Sex frågor att ställa sig inför inköp. […]


Kommentera

