Är det du som väljer vad du köper?

18 oktober 2010

Bakgrundsmusik i butikerna får oss att handla tolv procent mer och stanna upp till 20 procent längre än vi skulle ha gjort i en tyst butik. Det visar en ny undersökning från Karlstad Business School.

2 Responses to “Är det du som väljer vad du köper?”

  1. Birgitta Says:

    Det måste väl vara Karlstadborna då som måste gå in i en affär för att få ljud runt omkring sig. Jag avskyr musik i butik, går inte in om jag hör att de spelar och har jag missat detta går jag ut omgående. Det spelar ingen roll vilken vara jag vill köpa eller om de skulle vara enda butiken på mils avstånd. Ska jag handla ska det vara tyst!

  2. Göran Says:

    Grymt blogginlägg! Vet inte vad jag skulle göra utan dig!


Kommentera

