God Mat?

27 november 2008

 

.

Jag har sett god mat idag, och jag fick smaka på det
För vem fick jag smaka och var maten verkligen så god?

.

Efter att att jag
Har sponsrat ett företag

.

Som troligen kommer sponsra en fabrik
Som i sin tur sponsrar olika verksamheter
Som aldrig har hört talas om etik
Och som ej tar hänsyn till allas rättigheter

.

Jag har sett det goda resultatet av förtryck
Men det onda resultatet kunde jag inte se

.

 

För det är i framtiden

.

 

 

…………………

Jag vill påpeka att mat måste många av oss köpa, kanske även på en köpfri dag. Denna text vill inte få folk att sluta konsumera utan få folk att vilja bli mera medvetna om vad vi konsumerar och därmed stödjer för verksamhet. Inse att det ibland är kanske en bojkott som är en av de mäktigaste metoderderna att uppnå resultat.

 

Kommentera

